
 

 

 

Број: 01-372/22 

Датум: 03.03.2022. године 

Београд 

 

З А П И С Н И К 

 

са 414. ванредне седнице Савета Регулаторног тела за електронске медије (у 

даљем тексту: Савет Регулатора), одржане 21. фебруара 2022. године, са почетком у 

13 часова 

 

У раду седнице учествовали су електронским односно телефонским путем 

сходно члану 37. став 2. Пословника о раду Савета РЕМ, следећи чланови Савета: 

 

1. Оливера Зекић, председница Савета; 

2. Горан Петровић, заменик председника Савета 

3. Александра Јанковић, члан Савета 

4. Јудита Поповић, чланица Савета 

5. Радоје Кујовић, члан Савета 

6. Александар Витковић, члан Савета 

7. Вишња Аранђеловић, чланица Савета 

8. Милорад Вукашиновић, члан Савета 

9. Божидар Зечевић, члан Савета 

 

Седници је присуствовала Драгана Таљић, секретар канцеларије Савета. 

 

Седницом је председавала председница Савета, Оливера Зекић, која је 

констатовала да Савет има кворум за рад и пуноправно одлучивање.  

 

 

За седницу је предложен следећи дневни ред: 

 

1. Усвајање дневног реда; 

2. Разматрање Извештајa о надзору пружалаца медијских услуга 

„Политички плурализам“ за период 01. – 10. фебруара 2022. године и 

доношење одлуке;  

3. Усвајање Саопштења поводом усвајања трећег Извештаја о надзору 

пружалаца медијских услуга „Политички плурализам“за период 01. – 

10. фебруара 2022. године; 

4. Усвајање Одлуке о надзору ПМУ и кабловских канала током изборне 

кампање 2022. године;  

5. Разматрање Извештаја Службе за надзор и анализу програма емитера у 

вези са серијалом „Деценија власти“ емитованим у програму Adria 

News S.a.r.l., L-1543 Luxembourg, Велико војводство Луксембург – ТВ Н1 

и доношење одлуке;  

 



2 

 

  

1. Усвајање дневног реда; 

 

Након разматрања предложеног дневног реда, Савет је једногласно усвојио 

дневни ред за 414. ванредну седницу. 

 

  

2. Разматрање Извештајa о надзору пружалаца медијских услуга 

„Политички плурализам“ за период 01. – 10. фебруара 2022. године и 

доношење одлуке;  

 

Након разматрања наведеног чланови Савета су једногласно донели 

 

О Д Л У К У 

 

Усваја се Извештај о надзору пружалаца медијских услуга „Политички 

плурализам“ за период 01. – 10. фебруара 2022. године као и вест за сајт. 

 

Предметни извештај проследити Привременом надзорном телу за праћење 

медија. 

 

  

3. Усвајање Саопштења поводом усвајања трећег Извештаја о надзору 

пружалаца медијских услуга „Политички плурализам“за период 01. – 

10. фебруара 2022. године;  

 

Након разматрања наведеног чланови Савета су једногласно донели 

 

О Д Л У К У 

 

Усваја се саопштење поводом усвајања трећег Извештаја о надзору пружалаца 

медијских услуга „Политички плурализам“ за период 01. – 10. фебруара 2022. године. 

 

САОПШТЕЊЕ: 

 

Трећи Извештај обухвата краћи временски период надзора програма пружалаца 

медијских услуга од прва два Извештаја и у том светлу треба тумачити наведене 

податке. Овај Извештај је у исто време и последњи о политичком плурализму и садржи 

податке о програмима уочи самог почетка изборне кампање. 

Сва три Извештаја указују на трендове у вези са заступљеношћу појединих 

политичких опција у програмима предметних пружалаца медијских услуга. 

Трећи Извештај обухвата период од десет дана и доноси податке о понашању 

пружалаца медијских услуга, у контексту политичког плурализма, у периоду од 01. до 

10. фебруара 2022. године. 

У трећем Извештају, који анализира програме посматраних пружалаца 

медијских услуга са становиша учешћа политичких актера у прилозима од 1. до 10. 

фебруара, на програму РТС 1 уочљив је даљи пораст присуства ванпарламентарних 

странака и политичких покрета (укупно 22 у трећем Извештају, у односу на 17 у 



3 

 

другом Извештају). Време посвећено ванпарламентарним странкама и покретима 

(26,15%) веће је од времена посвећеног парламентарним странкама (24,93%). Ако се 

има у виду да је анализирани период за трећину времена краћи, а да је укупно 

програмско време које је ПМУ посветио политичком плурализму само незнатно краће 

од оног у другом пресеку, може се закључити да РТС 1 на свом програму остварује 

константан тренд повећања времена посвећеног ванпарламентарним странкама и 

политичким покретима. РТС 1 у својим прилозима бележи највећи проценат 

неутралног тоналитета (86,76%) и тај тренд је у порасту у односу на претходне 

Извештаје. 

РТВ 1 је у трећем анализираном периоду ванпарламентарним странкама и 

покретима посветио више времена (15,94%), него у претходном периоду (9,33%), као и 

првом (4,65%) и тиме је наставио тренд повећања времена посвећеног 

ванпарламентарним странкама и покретима. Више од две трећине прилога у трећем 

Извештају било је у неутралном тоналитету (68,13%), 29,63% у позитивном, и 2,24% у 

негативном. На програму РТВ 1 уочава се тренд повећања учешћа процента прилога у 

неутралном тоналитету: у првом пресеку – 58,88%, а у трећем периоду 68,13%. 

Специфично за РТВ 1 је да је објављивао и прилоге посвећене опозицији у 

Покрајинском парламенту и опозицији у Скупштини Суботице. 

У програму РТВ Пинк забележено је највеће присуство аналитичара и осталих 

учесника политичког плурализма у односу на остале комерцијалне пружаоце 

медијских услуга са националним покривањем (43,06%), али је у исто време 

забележено и најмање присуство извештавања о активностима представника органа 

власти на свим нивоима (50,76%). Парламентарним странкама посвећено је дупло више 

времена него ванпарламентарним (12,21% у односу на 6,18%). Доминантна тема је: 

„критички према опозицији“. 

Хепи ТВ посветио је трећину од укупног анализираног времена аналитичарима 

и осталим учесницима политичког плурализма (34,86%). Забележено је појављивање 

шест ванпарламентарних странака и политичких покрета. Доминантна тема била је 

„критички према опозицији“, а код половине од свих прилога забележен је негативан 

тоналитет (50,01%). 

На програму ТВ Прва забележен је значајно већи проценат времена посвећеног 

ванпраламентарним странкама и политичким покретима (8,20%), него парламентарним 

(5,56%). Забележено је појављивање десет ванпарламентарних странака и политичких 

покрета. Доминантна тема у прилозима ТВ Прва била је „избори уопште, кампања, 

процедура“. У прилозима овог пружаоца медијских услуга забележен је и највећи 

проценат прилога у неутралном тоналитету (61,79%) у односу на остале комерцијалне 

пружаоце медијских услуга. 

Програм ТВ Н1 у сва три Извештаја обележила је „критика власти“ као 

доминантна тема (71,80% у првом, 33,62% у другом и 38,29% у трећем периоду). 

Такође, забележен је највећи проценат приказаних прилога у негативном тоналитету 

(77,04% у првом, 67,77% у другом, и 68,01% у трећем периоду). И у трећем 

посматрном периоду више од половине укупног времена посвећено је аналитичарима и 

другим учесницима политичког плурализма (55,68%). Евидентирано је присуство већег 

броја ванпарламентарних странака и политичких покрета, али као и у претходним 

Извештајима, посматрано кроз доминантну тему и тоналитет, највећи број учесника у 



4 

 

програму овог пружаоца медијских услуга критиковао је власт. Док је 

ванпарламентарним странкама и политичким покретима посвећено укупно 39,31% 

укупног времена, за извештавање о раду парламентарних странака издвојено је 0,77% 

времена.  

У сва три Извештаја о политичком плурализму у прилозима ТВ Нова С 

најприсутније је извештавање у негативном тоналитету (62,79% у првом, 63,29% у 

другом, и 66,73% у трећем периоду), а доминантна тема је „критика власти“ (44,04% у 

првом, 42,57% у другом, и 49,05% у трећем периоду). Критика власти могла се чути 

како од аналитичара и осталих учесника политичког плурализма, којима је било 

посвећено више од две трећине укупног времена (67,35%), тако и од 

ванпарламентарних странака и покрета којих је у последњем анализираном периоду 

било дупло мање (13) него у претходно анализираном периоду од 16. до 31. јануара 

(26). Ванпарламентарним странкама и политичким покретима ТВ Нова С посветила је 

29,04%, а парламентарним странкама 0,50% од укупног времена посвећеног 

политичком плурализму. 

Узорак анализе програма ТВ Б92 је, као и у претходним Извештајима, веома 

кратак, јер је обухваћена само једна информативна емисија, Вести у 16, те није 

подложан извођењу релевантних закључака. 

  

4. Усвајање Одлуке о надзору ПМУ и кабловских канала током изборне 

кампање 2022. године;  

 

Након разматрања наведеног чланови Савета су једногласно донели 

 

О Д Л У К У 

 

Савет доноси одлуку да у надзору током изборне кампање 2022. године буду 

следећи пружаоци медијских услуга по принципу 4 + 4 + 4. Четири канала јавних 

сервиса Србије и Војводине, четири комерцијална ПМУ са дозволама за читаву 

територију Србије и четири кабловска канала.  

 

1. РТС 1 

2. РТС 2 

3. РТВ 1 

4. РТВ 2 

5. ТВ Пинк 

6. Хепи ТВ 

7. ТВ Прва 

8. ТВ Б92 

9. ТВ Н1 

10. ТВ Нова С 

11. ТВ Ал Џазира 

12. Инсајдер ТВ. 

 

  

5. Разматрање Извештаја Службе за надзор и анализу програма емитера у 

вези са серијалом „Деценија власти“ емитованим у програму Adria 



5 

 

News S.a.r.l., L-1543 Luxembourg, Велико војводство Луксембург – ТВ Н1 

и доношење одлуке;  

 

Након разматрања наведеног чланови Савета су већином донели 

 

О Д Л У К У 

 

Упути допис којим ће се упозорити ПМУ ТВ Н1 на обавезу поштовања 

обележавања предизборног програма. 

 

 

Седница завршена у 13.30 часова. 

 

Записник сачинила: 

СЕКРЕТАР КАНЦЕЛАРИЈЕ САВЕТА 

 

Драгана Таљић 

ПРЕДСЕДНИЦА САВЕТА 

 

Оливера Зекић 


